středa 16. července 2008

Fotografie ostrá/neostrá

Pár lidí už se mě ptalo jak vytvářím snímky, které jsou zřetelně pohybové a přitom jsou částečně ostré a přitom neostré. V nějakém fóru u nějaké mojí fotky mě kdysi nějaký fotoneurotik osočil, proč nepřiznám rozmazání ve Fotošopu a "honím si trapně triko".

Tvořit pohybově neostré fotky přímo při fotografování není až tak obtížné, jak by se mohlo zdát. Zkušenější kolegové vědí kam mířím, jde o oblast vyloženého hraní si s natvrdo nastaveným časem 1/30 - 1/40 (režim priority času), nebo přímo s napevno nastavenou expozicí v manuálním režimu.





A pokud máte na těle naražené nějaké delší sklo, začíná být podobná tvorba vyloženým fotodobrodružstvím s výsledkem značně nejistým. O posledním focení na rodeu jsem psala zde a na těle jsem měla nasazené dlouhé sklo 75-300mm. Přenastavila jsem čas na 1/40 a hrála si, jednu z fotografií můžete vidět níže. Pokud Vás normální focení nudí, zkuste si to.

Kromě toho, že se u focení dobře pobavíte, pocvičíte si oko a ruku.

6 komentářů:

Jill řekl(a)...

Zajděte si prosím na moje stránky vyzvedout ocenění vašeho blogu.
http://kincsem76.blogspot.com/

Jill řekl(a)...

Zastavte se prosím na mém blogu
http://kincsem76.blogspot.com/
vyzvednout si ocenění vašich stránek.

Jill řekl(a)...

http://kincsem76.blogspot.com/

zastavte se prosím na mém blogu pro ocenění vašich stránek. Díky

Jill řekl(a)...

Omlouvám se za milion komentářů, zmátlo mě, že se neobjeví hned po napsání. Máte krásné fotky!

Barbora řekl(a)...

Máte nádherný fotky! Tohle musim taky někdy vyzkoušet :-)

J. řekl(a)...

Děkuju za návštěvu i hezká slova!!!